Vorige
Volgende
                         
Verhaal van
Peter Sprenger, Peter begeleidt o.a. bedrijven als het gaat om de transitie naar de digitale wereld en het aanpassen van de bedrijfsstrategie.

KNGU benut nieuwe kansen in digitale marketingwereld"

Peuter- en kleutergym © KNGU
Peuter- en kleutergym
Univé Gym Gala 2013 Freerunning © Jan de Koning
Turnen Heren - Brug
Turnen Dames - Vloer
Rhönradturnen
Turnen Heren - Voltige
Ritmische Gymnastiek - Fantastic Gymnastics © Yoshida fotografie
Trampoline Springen - Fantastic Gymnastics 2013 © Sebastiaan
Acrobatische Gymnastiek - Fantastic Gymnatics 2013 © Sebastiaan
Aangepast sporten
Een leven lang bewegen!
Een leven lang bewegen!
Een leven lang bewegen!

Peter Sprenger is werkzaam in het bedrijfsleven en heeft een nauwe affiniteit met sport. Peter schreef onderstaande blog voor het sportmarketingplatform SPORTNEXT.nl.

N=1 in de digitale wereld. Wat ermee bedoeld wordt is dat we via digitale platforms en apps steeds meer op maat onze eigen informatie kunnen samenstellen. Geen push informatie maar pull informatie. Het individu zit aan de knoppen, we selecteren datgene wat we zelf relevant vinden. De recent gelanceerde website van de KNGU is hier een fantastisch voorbeeld van. Het idee en de uitvoering van de site staan voor een vernieuwende aanpak in de marketing van een sportbond.

De website laat zien dat de KNGU een aantal belangrijke markttrends rond sporten en bewegen goed heeft onderkend. De informatie op de site gaat niet alleen over de turnsport zelf, maar over allerlei vormen van creatief en ritmisch bewegen. Daarmee versterkt de bond haar betekenis voor iedereen die actief wil bewegen. In marketingtermen gezegd verbreedt de KNGU haar doelgroep en houdt daarbij nauw aansluiting met trends zoals we die terug zien in populaire TV programma’s rond dance en acrobatiek. Volg je klant zou een marketingdirecteur van een multinational dit noemen.

Peter Sprenger schreef de blog voor het sportmarketingplatform SPORTNEXT.nl. Lees de blog daarom daar verder.